Žitný kvásek

Kdyby mi někdo před pár týdny (měsíci) řekl, že si budu doma zakládat vlastní kvásek, nikdy bych mu nevěřila.
Okolnosti v této době mě (nás) donutily k něčemu co by jsme třeba ani nikdy nevyzkoušeli.
Pro mě samotnou je to nová zkušenost a jsem nesmírně ráda, že tento kvasný proces jsem pochopila a funguje i na mé lince.
Momentálně sleduji okem svým tu nabývající hmotu a přemýšlím co s ní udělám až dovrší okraje...nejspíš uberu😀.

Ingredience:


  • skleněná nádoba o objemu 400 ml
  • potravinová fólie
  • žitná mouka celozrnná jemná
  • voda

fáze č.1
jemná struktura bez aktivity

  • 100 g žitné mouky
  • 90 ml vody (pokojové teploty)


Vše důkladně promíchám, zakryji fólií, do které jsem udělala pár malých dírek a nechám do druhého dne stát na lince.

fáze č. 2

  • 2 lžíce žitné mouky
  • začínající bublinky
  • 2 lžíce vody (pokojové teploty)

Tímto množstvím přikrmím. Důkladně promíchám a opět zakryté nechám do druhého dne na lince nebo již v lednici.

fáze č. 3

  • 200 g  žitné mouky
  • 200 ml vody (pokojové teploty)

Do větší sklenice o objemu 750-800 ml přesunu vzešlý kvásek a množství mouky a vody do něj přimíchám.
Zakryji fólií a nechám opět odpočívat do druhého dne.
Pokud by se Vám stalo, že je : " Hrnečku dost" a kvásek už vylézá ze sklenice, část odeberte do nějaké menší.
Následující den je kvásek připravený k dalšímu použití. Jak ho využijete je čistě jenom na Vás.
Tentokrát nebudu přát ˇ"dobrou chuť", ale "hrnečku vař".
Krásný den❤.
                                Vaše Ilča










Instagram: ilca_s





Komentáře