Istrie - Vrsar

Vrsar

Přístavní městečko na slunné Istrii.
Když jsem poprvé před 13 lety přijela do tohoto městečka, dýchla na mě typická přímořská atmosféra a já věděla, že toto je přesně místo, které jsem potřebovala k odpočinku a relaxaci....nejen já, ale i celá moje rodina, byla tímto místem okouzlena. Od té doby rádi Vrsar navštěvujeme (ne pravidelně), ale když čas a zdraví dovolí.
kavárnička u kostela
Dlouholetý přítel Mário nás ubytovává ve svém z venku nijak opraveném domě, rovnou na hlavní ulici, ale z druhé strany s dokonalou terasou a výhledem na přístav.
Městečkem se klikatí malé uličky, které lákají na večerní procházky doprovázené místní hudbou linoucí se z malebných kaváren a barů. Miluji tyto místa, v kterých najdete klid a pohodu.
Jedna z nich je u kostela "Chiesa di San Martino", kde jsme se s kamarádkou posadili vedle vzrostlých olivovníků a nasávali místní atmosféru u sklenice ledové kávy.
zmíněná vyhlídka
Hned za kostelem narazíte na jednu z větších vyhlídek s výhledem na pobřeží, která ve vás probudí tu správnou atmosféru a vánek slaného vzduchu Vás naladí na to, že si hned ráno při východu slunce zajdete zaplavat. Několikrát jsem to vyzkoušela a musím říct, že klidná, probouzející se hladina a čistá mysl je po ránu to nejlepší.
jedna z dalších kaváren
Kolem pobřeží je spousty malých pláží, plné oblázků nebo přístupných útesů ke koupání. Po nově vybudované cyklostezce dorazíte za pár minut k plážovému baru "Casanova". Toto místo je pro nás již taková srdcovka. Za těch několik let co to tu známe, pozorujeme, jak se vše mění a jde kupředu. Tentokrát jsme byli v úžasu. Nově vybudované, opravené, s novými přírodními doplňky, spousty míst k sezení a nádhernou plážovou atmosférou. Určitě stojí za to tento beach bar navštívit a dát si šálek výborné kávy, nebo jeden z mnoha drinků.
Virgin piňa colada


výhled z okna na přístav
Jako v každém přístavním městečku máte možnost nějakých výletů. Třeba z Vrsaru do Rovinje přes Limský záliv, kde se natáčel známý Vinnetou. Samotná plavba je nádherná, neustále sledujete klikatící se pobřeží Istrie, další přímořská městečka a Rovinje je jedno z nich. Toto městečko je oproti Vrsaru větší, známější i více navštěvovaný, takže místní ruch je určitě víc vidět.

Týden uběhl jako voda a já jsem ráda, že jsem se sem  mohla opět vrátit a strávit příjemné chvíle s rodinou a s přáteli💙.
Mějte krásný den a třeba zase někdy "Na cestách".
                                                       Vaše Ilča



     "Srdce člověka je velmi podobné moři., má své bouře, má své přílivy  a ve svých hloubkách
                                                                            má i své perly". 
                                                                                                              Vincent Van Gogh

Instagram: ilca_s

Komentáře