Koláč se slaným karamelem a čokýnou

Když jsem fotila tento koláč, měla jsem co dělat, abych to vůbec stihla. A to z jednoho jediného důvodu. Pekla jsem ho v sobotu odpoledne a tudíž jsem ho musela nechat aspoň do neděle uležet, a jak je u nás zvykem musí být buchta ráno k snídani. Takže jsem vstala dřív než všichni ostatní a šla ho vyblejsknout, jinak by bylo po koláči. Protože už mi funěli na záda a čekali jako mlsní kocouři. A tak je to u nás pořád...nejdřív fotit, pak jíst😄

Ingredience: forma o průměru 25 cm

  • 200 g hladké mouky ( Babiččina volba)
  • 100 g másla + na vymazání formy
  • 1 vejce
  • 50 g moučkového cukru
  • 1 lžička vanilkové esence

Čokoládová ganache:

  • 150 g 74% čokolády
  • 50 g másla
  • 200 g smetany 31%
  • 15 g krupicového cukru

Slaný karamel 

Najdete ho zde na blogu (štítek → přísady na pečení). Já ho měla udělaný dopředu a uskladněný v lednici.

 Postup:

Nejdřív si zadělám těsto.
Na vál si připravím všechny ingredience a zpracuji v hladkou hmotu. Těsto vložím do fólie a nechám ho 20 minut odpočívat v lednici. Pak těsto vyválím do požadovaného tvaru, vložím do vymazané formy, dno propíchnu vidličkou, aby se nám těsto při pečení nenafukovalo a dám péct do rozehřáté trouby. Peču na 170°C 15-20 minut.
Zatím co mám těsto v troubě, vrhnu se na ganache.
Čokoládu nožem rozdrtím na malé kousky a nasypu do skleněné misky. Šlehačku s cukrem zahřeji, až začne bublat odstavím a po pár vteřinách s ní podliji připravenou čokoládu. Nechám chvilku stát, pak lehce začínám míchat až do té doby než se všechna čokoláda rozpustí a spojí dohromady. Nakonec vložím změklé máslo a pokračuji v míchání až mi vznikne krásně lesklý krém.
Na vychladlý korpus natřu karamel, nanesu ganache, ozdobím, já použila lyofilizované maliny, nebo můžete použít plátky mandlí, vložím do chladu a máme hotovo. Dobrou chuť a krásný den❤

použití:
Lyofilizované maliny z honestmarket
 
Instagram: ilca_s


Komentáře