Pomazánka z černé ředkve

Černá ředkev

Podporuje trávení a posiluje činnost jater. A mimochodem, je výborná při nachlazení, poznámka níže pod receptem ⬇. Po nastrouhání má silně palčivou chuť připomínající křen, ale postupně s ostatními surovinami chutná jako celer. Aspoň mě to tak připadá.

Ingredience:

  • 2 střední ředkve (oloupat, nastrouhat)
  • 160 g žervé
  • 1 červená cibulka
  • pár kapek olivového oleje
  • sůl, pepř
  • 1 lžíce kudrnaté nebo hladkolisté petržele

Postup:

Černou ředkev opláchnu vodou, okrájím a nastrouhám na hrubém struhadle. Vložím na sítko a nechám půl hodiny stát, aby měla čas pustit šťávu. Já se přiznám, že tý mojí se moc nechtělo, nepustila ani kapku. Pokud ta Vaše něco vypotí 😰, tak jí můžete smíchat s medem a máte výborný lék na rozpouštění hlenu (v poměru 1:1), ale zpátky k receptu.
Takto připravenou ředkev vložím do misky, přidám žervé, jemně nakrájenou cibulku s petrželkou, zakápnu olejem a dochutím solí a pepřem. Hotovou pomazánku jsem ještě dala do lednice odležet, aby se chuť ředkve stihla propojit. Mezitím jsem si opekla pár toustů nebo můžete použít i jiné pečivo třeba celozrné, čerstvý domácí chléb atd...pak jsem už jen nanesla pomazánku a nazdobila. Dobrou chuť.

použito:
→ jedlé květy makro
→ černá ředkev www.svetbedynek.cz

Instagram: ilca_s


Komentáře

Okomentovat