Koláčky

Klasické, svatební, kulaté, malé, velké, ale všemi oblíbené koláče.
Vzpomněla jsem si na tyhle tvarohové, které jsem často pekla, když byly děti malé. Pak jsem na ně zapomněla a teď po dlouhé době jsem našla recept. Oprášila stránku, připravila suroviny a koláčky jsou na světě.

Ingredience: 30 ks

  • 1/2 kg polohrubé mouky (Babiččina volba)
  • 140 g másla
  • 140 g sádla
  • 2 vejce
  • špetka soli
  • 10 lžic mléka + špetka cukru
  • 20 g kvasnic

Náplň:

  • 1 kostka tvarohu
  • 1 vejce + 1 na potření
  • 1 lžíci pudrového cukru (popř. moučkového) + na posyp

Postup:

Nejdřív si připravím náplň.
Tvaroh, vejce a cukr, smíchám v misce dohladka. Pudrový cukr je lepší v tom, že Vám nekřupe v puse.
Mléko se špetkou cukru zahřeji a rozdrobím do něho kvasnice. Nechám vzejít.
Na vál si připravím všechny ingredience, doprostřed naleji kvásek a těsto zpracuji. Nenechávám odležet, hned vyválím placku a vykrajuji čtverce, já použila formičku 8x8 cm. Na střed lžičkou nanesu náplň a vždy protilehlé rohy spojím k sobě, lehce přimáčknu, aby se nám v troubě neotvíraly. Potřu rozšlehaným vajíčkem a rukou zasypu pudrovým cukrem. Vložím do předehřáté trouby a peču na 170°C 30-35 minut dozlatova. Vychladlé můžete ještě pocukrovat.
Dobrou chuť.

Instagram: ilca_s





Komentáře