Vopelky


Bramborové placky

Pro mě to byly vždycky Popelky, jako malá jsem jim jinak neřekla. Nejdřív jsem si myslela, že recept nebudu dávat na blog, protože mi to přijde takové obyčejné, jednoduché.
Ale pak jsem si uvědomila, že v dnešní době je spousty moderních receptů a na tyhle recepty našich babiček by se mohlo zapomenout, tak proč si je vlastně nepřipomenout.


Ingredience: 15 kusů (průměr 13cm)

  • 8 středních brambor
  • 100 g hladké mouky 
  • 1 vejce
  • sůl
  • máslo na pomázání
  • mák + moučkový cukr na posypání

Postup: 

Brambory ve slupce uvařím den předem ( je to lepší), můžete oloupat hned po vychladnutí, nebo až druhý den.
Oloupané brambory nastrouhám na jemno na vál, klepnu vajíčko, osolím a moukou zapracuji. Pokud se těsto lepí, přidejte mouku a znovu zpracujte. Těsto vyválím a vykrajuji kolečka, která hned dávám na pánev bez omastku, jen tak nasucho. Pokud máte kamna, tak není co řešit, budou ještě lepší. Z obou stran lehce na mírném plameni opékám, spíš suším, až se krásně propečou a udělají se na nich zlatavé flíčky. Čím víc sušené, tím lepší, aspoň tedy pro mě😋.
Pak stačí smíchat mák s cukrem, rozpustit máslo, potřít, zasypat a baštit. Dobrou chuť a krásný den❤.
                                                         Vaše Ilča

Instagram: ilca_s


Komentáře