Pavlova


Nedávno jsem si s dcerou vyšla do jedné kavárny, kde Pavlova právě podávali. Cíleně jsem šla jen po tomto dezertu a na jiný jsem ani nekoukala.
Jen jsem ochutnala první sousto hned jsem věděla, že ho budu muset upéct. Křupavý, nadýchaný a překvapivě jemně sladký. Pro mě prostě dokonalý, nic lepšího jsem v poslední době neměla. Uběhlo pár dní, přišla chuť a dezert Pavlova je tu.

Ingredience: 12 kusů

  • 4 bílky 
  • 200 g moučkového cukru
  • 1 lžíce kukuřičného škrobu ( já použila Gustin) 
  • 1 lžíce citrónové šťávy

 Náplň:

  • 500 ml  smetany ke šlehání
  • 1/2 lžičky mleté vanilky (koření od Antonína) nebo vanilkové esence

Postup:

Bílky vyšlehám na tuhý sníh a po lžících pomalu přidávám cukr, škrob a jako poslední citrónovou šťávu. Šlehám na rychlé otáčky, až je sníh lesklý a tuhý.
Hotový sníh přendám do cukrářského sáčku a zdobičkou tvořím na plechu s pečicím papírem plné kolečko, které pomalu zvyšuji do výšky, ale střed už je volný.
Předehřeji troubu na 140 °C a hotová hnízdečka do ní vložím, peču 30 minut, pak teplotu snížím na 120 °C a peču dalších 30 minut. Následně troubu vypnu a nechám Pavlova v troubě dojít do vychladnutí.
Šlehačku v mixéru řádně vyšlehám, přidám voňavou vanilku a hnízdečka s ní vyplním a vykroužím až nad okraj. Ozdobím ovocem, oříšky, mátou a dám do lednice vychladit. Vychlazené jsem podávala a musím říct, že s úspěchem 😋

Instagram: ilca_s

Komentáře