Infarkt po čtyřicítce aneb život jde dál...


Dnes je to přesně rok, co se mi přihodilo něco, co nikdo nečekal a všechny blízké to velice zasáhlo. Prodělala jsem infarkt myokardu, v mém případě pokles přívodu okysličené krve k srdíčku. Zjistili mi, že mám zúženou pravou srdeční tepnu.
Stent
Tým lékařů v Jihlavské nemocnici odvedl
skvělou práci a zúženou tepnu roztáhli stentem, který vyztužil konkrétní místo, aby dále nedocházelo k jeho stahování.
Po týdnu jsem byla propuštěná s nastavenou léčbou a myslela jsem, že je vše za mnou. Po měsíci nastaly problémy znovu, ty samé příznaky, bolesti a skončila jsem opět na sále. A co čert nechtěl, v tom samém místě nové zúžení. Tentokrát zúžení nebylo v takové rozsahu, ale infarkt podruhé. Znovu mi upravili léky a po týdnu hlídání jsem byla propuštěna do domácího léčení.
Přišel Nový rok a já se chystala do lázní do krásných Poděbrad, ale už tehdy jsem věděla, že  není něco v pořádku, ale nicméně jsem do Poděbrad odjela, užívala si koupele, masáže atd..., ale i tak jsem byla v nejistotě. Necítila jsem se dobře a stejné bolesti mi nedali v noci spát. Snažila jsem se na to nějakým způsobem nemyslet. Chodili jsme na kávu, procházky a měsíc uplynul jako voda.
samotné rozšíření, tohle Vám zachrání život
Po návratu domů se můj stav zhoršil a 14 dní po lázních rychlý přesun do Českých Budějovic, kde jsem opět skončila na sále s 80% stažením jiné cévy, tentokrát bez horších následků. Bylo to místo, kde jiné cévy stihly srdíčko dokrvit a proto nebylo v ohrožení. Místo opět rozšířili dalším stentem a jak mi můj ošetřující lékař řekl:" Dáme Vám tam pořádnýho macka."..opustila jsem sál, poděkovala za skvělou práci a druhý den mě pustili domů. Nyní pravidelně docházím na kardiologii a hematologii. Brzy se vracím do práce a věřím, že jsem si to na dlouhou dobu vybrala, bylo toho dost.
Nejsem věřící, ale vím, že to máme někde každý napsaný. Tentokrát nade mnou museli stát všichni svatí a dali mi druhou šanci🙏. Ten, kdo si něco takového prožije si uvědomí, co dělal špatně, vše přehodnotí a začne se dívat na svět kolem sebe úplně jinak.

"V každém okamžiku našeho života bychom měli být tak vděčný, jak jen je to vůbec možné."
                                                                                                                    Seneca

Komentáře

  1. Ilonko,
    trochu jsme netušila , psaly jsme si, ale že 3x za s sebou :-o
    Věřím, že tohle člověkem zacloumá !
    Žijeme ve strašném tempu, stresujeme se, ....
    Přeji Ti ať už srdíčko šlape jak má a ty se můžeš bez omezení radovat ze života !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji moc, teď už bude jen to dobré...když, ale pak vidím v televizi různé příběhy, jiné nemoci atd...,tak si řeknu, že jsem vlastně "zdravá"...Pěkný den a krásný podzim

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilčo, krásně napsaný ! Tak hlavně že vše dobře dopadlo a je ti mnohem líp. Kdo by sem dával takové dobroty a krásné fotečky, máš to vymazlený do detajlů. Moc se těším až se uvidíme i s Jančou a zdrbnem si. :) Pozdtavuj rodinku a šetři se ! :)
      Jsi PEKAŘINKA a BOJOVNICE !!!

      Vymazat
    2. Leni,děkuji za moc krásná slova,tohle je přesně ta podpora o které mluvím,všichni jste zlatíčka.Vše krásné přeji❤

      Vymazat

Okomentovat