Ananasový moučník

Po dlouhé době jsem prolistovala starší recepty a objevila jsem náš oblíbený moučník s ananasem. Je třeba si jeho chuť připomenou a pokud toto exotické ovoce máte rádi a milujete jeho vůni, můžete si ho upéct se mnou.

Ingredience:

  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g moučkového cukru
  • 4 vejce (žloutky)
  • 2 dcl vlažné vody
  • 1 3/4 dcl oleje
  • 4 lžičky kakaa
  • 1/2 prášku do pečiva
  • z bílků sníh

Krém:

  • 1 plechovka ananasového kompotu
  • 2 lžíce solamylu (gustinu)
  • 2 sáčky vanilkového cukru

Postup:

Bílky vyšlehám na tuhý sníh a troubu rozehřeji na 180 °C. Žloutky, cukr a olej šlehám do pěny a postupně přidávám ostatní ingredience, sníh lehce vmíchám jako poslední a vložím do rozehřáté trouby.
Ananasový kompot scedím, šťávu naleji do kastrůlku, přidám vanilkový cukr, solamyl a za stálého míchání čekám do zhoustnutí (nesmí vařit). Odsunu z plotýnky a nechám vychladnout.
Povolené máslo si nakrájím na menší kousky, vyšlehám a přidám vychladlou směs a nakonec vmíchám nakrájený ananas. Já si z něho tentokrát udělala takové pyré, nasypala jsem kostičky do mixéru, rozmixovala a pak smíchala. Záleží na vás. Hotový moučník jsem ozdobila nastrouhanou čokoládou a dala chladit. Moc dlouho tam, ale nevydržel😋. Dobrou chuť.

Instagram: ilca_s



Komentáře