Tartaletky s jablky

Já tyhle dezerty prostě miluji. Chtěla jsem ještě nějaké upéct a hlavně mi dneska doma řekli, že už jsem dlouho nic nepekla, jsou to prostě žrouti😋...,ale zase na druhou stranu mě těší, že jim chutná a dokáží ocenit mojí snahu.


Ingredience:

  • 160 g hladké špaldové mouky (babiččina volba)
  • 120 g másla ( změklého)
  • 50 g tvarohu (polotučný vanička)
  • špetka soli
  • 1 žloutek
  • domácí vanilkový cukr
  • 4 - 5 jablek
  • džem (já použila domácí z dýně a jablek)
  • plátky mandlí, oříšky

Postup:

Mouku, máslo, tvaroh, žloutek a sůl zpracuji na vále v hladké těsto. Zabalím do fólie a nechám 30 minut odpočívat v lednici.
Mezitím jablka zbavím slupky, jadřinců a nakrájím na plátky. Odpočinuté těsto rozválím na rovnoměrnou placku, vykrojím kolečka pomocí formičky (té, do které budu vkládat těsto). Vykrojenou část přenesu do formy, lehce vymazané máslem a dno propíchnu vidličkou. Do každé rozetřu lžičku džemu, pokladu jablky, zasypu cukrem, mandlemi, ořechy a dám péct na 180°C 20 minut, až do té doby, kdy okraje začnou zlátnout. Vychladlé lehce popráším moučkovým cukrem a můžu podávat.
Dobrou chuť a krásný den❤.
                                                         Vaše Ilča
použití:
- Vanilkový cukr, který používám je domácí. Popis jak si ho vyrobit najdete zde na blogu (viz. přísady na pečení) nebo si ho můžete koupit od koření od antonína  , který také obsahuje mletou vanilku "Bourbon" a hlavně krásně voní.

Instagram: ilca_s

Komentáře